First Weekend

28 september 2015 - Auckland, My Home For A Few Months, Nieuw-Zeeland

Inmiddels ben ik aan mn tweede week begonnen met EF. En dat betekend dat mijn eerste weekend in Nieuw-Zeeland erop zit.
Zaterdag ben ik met mijn Franse huisgenoten Noé en Alisia naar Rangitoto Island geweest. Rangitoto is een vulkanisch eiland op slechts 25 minuten varen van Auckland. Op het eiland is niks, behalve wandelpaden, met op de top een prachtig uitzichtpunt. Na zo'n 2,5 uur lopen bereikten we de top waar we een prachtig uitzicht hadden (zie foto's).

Zondag ging ik met EF naar de Waitomo caves, grotten met glowwormen. Ook hier was het weer heel mooi. Alsof je naar een sterrenhemel kijkt. Na de grotten hebben we een korte wandeling gemaakt die eindigde in dit mooie Lord of the Rings landschap. Ook onderweg (2,5 uur rijden) rijd je voortdurend door de groene heuvellandschappen. Na de grotten hebben we de kiwi gespot in een soort dierentuintje. Niet erg spectaculair, maar wel geinig.
Ik heb inmiddels ook twee nieuwe huisgenoten. Het zijn twee Franse vriendinnen. Ze kennen elkaar dus al van Frankrijk. Heb ze verder nog niet erg uitgebreid gesproken maar dat komt vanavond wel als we met z'n allen gaan eten.
Binnenkort zal ik een blog schrijven over de voor mij meest opvallende, interessante gewoonten in Nieuw-Zeeland/Auckland.
Tot de volgende!

1. René:
    28 september 2015
    Mooi verhaal en ook heel mooie foto's, Gijs. Veel plezier ook deze week weer. Pap
  2. Ada:
    28 september 2015
    Een stok in je hand, hoed op en je kunt als Gandalf door de heuvels gaan!! Leuk om te lezen weer Gijs!! A
  3. Renee:
    28 september 2015
    Mooi hoor, prachtige foto's en zo te horen en prima weekend. Veel plezier deze week. Renee
  4. Iris:
    WAUW! Have fun!
  5. Opa en Oma:
    29 september 2015
    Wat een prachig gebied is het waar je nu woont! En mooie foto, s! Wij zijn heel blij met je verhalen.veel liefs van opa en oma.