Picton

1 december 2015 - Picton, Nieuw-Zeeland

Hallo vanuit een regenachtig Picton.
Gisteravond ben ik met de boot in Picton aangekomen. Leuke anderhalve dag in Wellington gehad, maar dat was ook wel genoeg. Gister om 3 uur op de veerboot gestapt, en om 7 uur aangekomen in Picton. Prachtig weer, en een adembenemend landschap. Het kleine, knusse en rustige stadje ligt ingesloten tussen de bergen. Ook het hostel waar ik slaap is in de stijl van het stadje: knus, klein maar ook heel gemoedelijk. Ik was van plan om vandaag een 4 uur durende wandeling te maken naar een mooi uitzichtpunt. Helaas werkt het weer vandaag niet echt mee. Al de hele dag buien. Vanochtend toch besloten om aan de wandeling te beginnen, maar ik ben na een uur wandelen omgekeerd omdat het te hard begon te regenen en het niet echt leek op te klaren. Achteraf een goede keuze, want het is nog steeds niet droog. Maar zelfs in de regen heeft het landschap iets moois en gemoedelijks.
Morgenmiddag neem ik de trein en reis ik naar Kaikoura. De plaats aan de oostkust staat bekend om de mogelijkheid tot het spotten van walvissen, zeehonden en dolfijnen. Vervolgens reis ik donderdag verder naar Christchurch en vrijdag naar Greymouth aan de westkust. De treinreis van Christchurch naar Greymouth doorkruisd Arthur's pass en staat bekend als een van de mooiste treinreizen ter wereld. Ik ben dus heel erg benieuwd!
Tot de volgende!

1. Karin Hutten:
    Hoi Gijs!

Ik heb weer even bijgelezen hoor, liep een paar prachtige verhalen en foto's achter. Maar volgens mij heb jij het nog steeds prima naar je zin! Blijf genieten van al je mooie indrukken en ervaringen!

Groetjes, Karin
  2. Fenny:
    1 december 2015
    Gijs, Nog steeds (meer) "stikjaloers".
    Geniet er van. Voor je het weet zit je weer thuis!
    Fenny
  3. René:
    1 december 2015
    Zo is het, lekker genieten. Alleen, wat is er mis met thuis zitten? Maar goed, die vraag moet ik natuurlijk niet aan jou maar aan je tante stellen.
  4. Renee:
    1 december 2015
    Hoi lieve Gijs, wat leuk allemaal (behalve de regen). Stoer hoor, zo in je uppie op rondreis! Ik hoop dat je nog veel mooie dingen gaat zien (benieuwd naar foto's ) en wellicht interessante mensen ontmoet onderweg. Veel plezier.
  5. Jos:
    1 december 2015
    Ja, die wandeltochten daar, die zou ik ook wel eens willen maken. Prachtig natuurlijk en zo lekker groen allemaal (door de regen dat dan weer wel.....!)
  6. Ilse:
    Hee Gijs,
    Leuk om al je verhalen te lezen over NZ! Veel herken ik wel en het zal alleen maar meer worden nu je op het Zuidereiland bent waar wij woonden. Suuper veel plezier nog op je reis en geniet van alles wat je tegenkomt. Kaikoura is net als veel andere dingen een echte aanrader, ik ben jaloers haha!
  7. Ada:
    2 december 2015
    Ondertussen zag ik dat je in Kaikura bent aangekomen! Hoop dat die grote zeekolossen zich laten zien en ........ dat het weer opknapt! Geniet man!
  8. Opa en Oma:
    2 december 2015
    Hoi Gijs. Jammer van die regen, maar wel weer een mooi verhaal. We hebben op internet even wat plaatjes van arthur's pass gegoogeld en wij zijn opnieuw erg jaloers - en dan hebben we het nog niet over de walvissen en dolfijnen (maar we gunnen het je wel, hoor). Nog heel veel plezier.