De eerste dagen

22 september 2015 - Auckland, My Home For A Few Months, Nieuw-Zeeland

Zo, hier is dan mijn eerste echte blog sinds ik in Nieuw-Zeeland ben aangekomen. Ik weet eigenlijk niet zo goed waar ik moet beginnen, want ik heb al zoveel beleefd in twee dagen en het voelt dan ook alsof ik hier al veel langer ben.

Maar goed, om even terug te kijken, ik heb een prima vlucht gehad. Geen moeilijkheden al was het natuurlijk wel erg lang. Op het vliegveld van Auckland werd ik opgehaald door een taxi van EF. Een ander meisje, Asja (Duitsland)die ook EF doet zat bij me in de taxi dus ik had gelijk iemand die in het zelfde schuitje zat. Dat was wel erg prettig. Toen ik aankwam bij de residentie werd ik binnengelaten door de huiseigenaar. Mijn huisgenoten bleken nog niet thuis te zijn maar na een half uurtje kwamen de eerste twee binnen. Mark uit Nederland en Markus uit zweden bleken gelijk super aardig te zijn. Langzaam aan kwamen ook de anderen binnen en het was gelijk erg gezellig. ’S Avonds hebben we met nog twee andere mensen van EF in een restaurant gegeten.

Maandagochtend had ik mijn  eerste dag op school. Na een introductie op school kregen we een korte stadswandeling. ’S Middags had ik mijn eerste lessen. De ‘General English’ lessen heb ik van George, een super aardige, leuke leraar. ’S Avonds heeft mijn Franse huisgenoot Noé gekookt.

Ik ben nu net weer terug van school. Het weer hier is nog niet heel erg lekker. Er zijn elke dag wel een aantal regenbuien en het is vrij koud. Maar de zomer komt eraan dus dat komt wel goed! Het grootste “probleem” is dat de huiseigenaar nogal streng is. Op elke overtreding die je begaat staat een boete en het is bijvoorbeeld niet eens toegestaan om vrienden mee te nemen om te eten. Maar goed, verder heb ik niks te klagen ;)

Tot de volgende!

Gijs

1. Iris:
    22 september 2015
    Klinkt super tof allemaal!
    En wat is dat toch altijd met huisbazen.. Haha
  2. René:
    22 september 2015
    Mooi, ik ben erg blij dat je het goed hebt met je huisgenoten. En op school. En voor wat betreft de huisbaas. Ik ben het wel eens...... met Iris.
  3. Fenny:
    22 september 2015
    De eerste klap is een daalder waard.
    Fijn te horen dat de eerste indruk goed is met leuke huisgenoten.
    En ja Gijs, je moet zorgen dat je zelf huisbaas wordt..! haha
    Fenny
  4. Karin Hutten:
    24 september 2015
    Hoi Gijs, leuk om op deze manier je belevenissen te volgen, dat vond ik bij Marina ook zo leuk toen ze o.a. in Zweden zat.
    Goed om te lezen dat je het naar je zin hebt, geniet van alle ervaringen en succes op school!
  5. Marinus:
    25 september 2015
    Hey Gijs,

Leuk om zo even je eerste reactie te lezen vanaf het verre Nieuw Zeeland . Mooi man dat je al een paar leuke huisgenoten hebt ontmoet. En wat die huisbaas betreft, kijk even in zijn kledingkast en dan vermoed ik...................een Ajax pyamabroek !! Nog veel plezier daar