Labour Day long weekend

27 oktober 2015 - Auckland, My Home For A Few Months, Nieuw-Zeeland

Pfoeee, dat is lang geleden. En dat is een goed teken, want ik heb er gewoon geen tijd voor om mijn blog bij te werken.. ;)

Maar goed, de weken vliegen hier voorbij. Ik ben inmiddels al over de helft van m’n  tijd met EF. School is nog steeds erg leuk, en vanaf vandaag volg ik de lessen op een hoger niveau; C1! En inderdaad, vanaf vandaag, dinsdag. Want gister (maandag) was iedereen hier in Nieuw-Zeeland vrij. Het was namelijk Labour Day. Dit betekende dus dat we een lekker lang weekend vrij hadden, en daar hebben we dan ook goed gebruik van gemaakt.
Vrijdag middag ben ik met Markus, Marco en Maria vertrokken met een gehuurde camper naar Taupo. Op een normale dag, zonder veel verkeer neemt dat zo’n 2,5 uur in beslag. Maar al snel werd duidelijk dat wij niet de enigen waren die het plan hadden om tijdens het lange weekend de biezen te pakken. We stonden zodra we de snelweg opreden in de file, waardoor de reis ons in totaal 6 uur kostte. Na de eerste  nacht in de camper hebben we zaterdag eerst een wandeling van 1,5 uur gemaakt. Het was opzich een mooie wandeling, in een prachtig gebied; de aardbodem is op sommige plekken zo dun dat er stoom uit de grond komt. Het probleem was alleen dat het de hele tijd regende. Dus na 1,5 uur wandelen waren we allemaal doorweekt. Gelukkig klaarde het weer op, en besloten we te gaan badderen in een van de vele hot springs. Door de dunne aardkorst is het water zo’n 38-42 graden, heerlijk. Na de hot springs zijn we naar een camping in nationaal park Tongariro gereden. Tongariro zegt je misschien niks, maar misschien dat er bij sommigen een lichtje gaat branden als ik zeg Mordor. Tongariro is namelijk het toneel in de Lord of the Rings en de Hobbit films. En wat nou zo mooi is, is dat je een prachtige wandeling van 8 uur kan maken over deze prachtige berg. En dat hebben we dan ook gedaan op zondag. We hadden geluk, want het was prachtig weer, de hele dag volop zon en geen wolkje aan de lucht. Op de top was het uitzicht waanzinnig mooi (zie foto's).

Het was absoluut de moeite waard!

Maandag hadden we onze laatste dag, in Rotorua. Hier hebben we een bezoek gebracht aan een Maori dorp. Het was interessant om te zien hoe de Maori de dunne aardkorst gebruiken in hun dagelijkse leven. Zo koken ze in de hot springs en gebruiken ze het om te douchen. Na een rondleiding door het dorp hebben we een optreden bijgewoond van Maori’s. Hier werd ons onder andere de haka (bekend van het rugby team) voorgeschoteld. Ik zal morgen de video uploaden, het is het kijken waard.

Inmiddels ben ik dus weer thuis, en ben ik begonnen aan mijn zesde week in Auckland. Komend weekend is het Halloween, dat betekent feest. En de feestvreugde gaat hopelijk tot zondagochtend/middag/wie weet avond door, als de All Blacks de rugby finale weten te winnen van de Australische buren. Genoeg om naar uit te kijken dus!

Goed, dat was hem weer,

Tot de volgende!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Renee:
    27 oktober 2015
    Mooi verhaal Gijs, en prachtige foto's. En wij zijn inmiddels ook helemaal in de rugby en zijn natuurlijk voor de All Blacks. Geniet ervan.
  2. René:
    27 oktober 2015
    Hoi Gijs, prachtige foto's en verhaal inderdaad. Als we al niet jaloers waren, dan zijn we het nu wel. Ik ben blij dat je te weinig tijd hebt voor de blog. Maar ik vind het wel erg fijn om te lezen natuurlijk. Misschien kun je de wereld ook je camper nog laten zien. Die mag er ook wezen.... Veel plezier verder, he!
  3. Fenny:
    27 oktober 2015
    Schitterende foto's Gijs!.(nog meer!) Dat de helft er al weer op zit zeg. Gaat supersnel. Geniet er nog van en al vast een fijn Halloween-weekend gewenst. Gr. Fenny
  4. Ada:
    27 oktober 2015
    Had ik een prachtige Mordorfoto, krijg ik m niet geplakt!! Enfin jij kunt nu helemaaaaal bedenken hoe men de film gemaakt is. Mens wat maak je een fantastische dingen mee!! Heerlijk om regelmatig van je te horen!! Blijf genieten he! En niveau C 1! Lijkt me heul moeluk!!
  5. Marjo:
    28 oktober 2015
    Super gijs. Leuk om weer van je te horen. Volgens mij zit je goed daar. Vorige week nog met je moeder en mieke naar Arnhem geweest. Geniet verder van dit prachtige land en alles wat op je pad komt. Groetjes marjo, wiemer jan, jelte en lieve
  6. Ans:
    29 oktober 2015
    Wat leuk Gijs, om jouw verhalen te lezen! Dubbel leuk omdat jouw naamgenoot (mijn neef, Gijs, 22) pas gisteren terug is gekomen uit Nieuw-Zeeland. Tongariro, Hobbiton, Maori Village, natuurpracht. Hij was, en is, er vol van. Ook Waiotapu zou iets moois zijn? Wat je vader schrijft herken ik: gewoon om jaloers op te worden! Geniet er maar van!!!! En natuurlijk braaf Engels leren hè, maar dat spreekt voor zich ; - ) Bye bye, Ans (Breda)
  7. Marinus:
    4 november 2015
    Hoi Gijs,

Prachtig verhaal en wat doe je veel nieuwe ervaringen op. Helemaal geweldig !